11 March 2009

Dihimpit keletihan


Hampir 2 minggu saya tidak dapat meng"update" blog ini kerana kesuntukan masa. Dikejar tugas-tugas sebagai pengetua tadika yang perlu dilangsaikan, dihimpit tanggungjawab sebagai ibu dan isteri, dibelenggu dengan kesihatan yang kadang-kadang kurang memuaskan, dihujani dengan karenah adik saya yang sedang meningkat remaja, dan kerja-kerja dakwah yang diamanahkan... Argh sungguh melelahkan... Kadang-kadang saya terpaksa ambil cuti sendiri, duduk di rumah untuk menenangkan perasaan dan tubuh badan. Tambahan pula dalam keadaan berbadan dua ini, keadaan ini memang cukup menguji kesabaran saya.


Keletihan dan kelesuan yang menguasai diri memaksa saya memohon maaf kepada orang sekeliling-suami, staff tadika, anak saya yang saya kasihi dan adik-adik kerana tak dapat melaksanakan tanggungjawab sebaik-baiknya. Keletihan itu juga menyebabkan emosi yang kurang stabil... Walaubagaimanapun, saya tetap akan mencuba lakukan yang terbaik agar setiap orang yang berada disekeliling saya tidak terkena tempias lantaran kelemahan diri yang serba kekurangan ini. Moga Allah memberi kekuatan kepada saya dan mengampunkan saya atas kelemahan saya...


Keletihan dan kelesuan itu juga menyebabkan saya tidak dapat memasukkan entri-entri baru dalam blog ini. Walaupun telah beberapa kali saya mencuba, namun kelesuan itu mengikat fikiran dan jiwa saya untuk mengarang sebarang entri. Seingat saya sudah 5-6 kali saya membuka blog ini dan cuba mengarang, malangnya mmm tiada apa yang dapat saya lakukan...


Saya harap selepas ini saya dapat meluangkan sedikit masa untuk terus meng'update' blog ini untuk memberi sedikit sumbangan dakwah di alam maya ini. Kepada pembaca, doakanlah saya agar blog ini akan terus bernyawa sampai bila-bila...

No comments: