26 March 2009

22 Mac 2009 : tarikh yang menyentuh rasa


22 Mac 2009 mencatat beberapa sejarah buat saya dan keluarga. Pada tarikh tersebut kami bukan sahaja menerima dua orang ahli baru (Abang Khairul dan hasni), tetapi kami juga dapat duduk di rumah abah yang baru diubahsuai. Dan satu lagi yang paling mengharukan dan mencatat sejarah ialah kami dapat berkumpul bersama sebagai satu keluarga.
Mak dan abah yang telah berpisah 16 tahun yang lalu, menyebabkan kami tidak pernah lagi berkumpul seperti ini selama tempoh itu. Impian yang dianggap mustahil ini, akhirnya berlaku sempena majlis perkahwinan 2 mempelai iaitu Kak Gee dengan Abang Khairul dan Nor dengan Hasni.
Hanya kepada Allah kami memanjatkan kesyukuran kerana memberi peluang untuk kami berkumpul semula dalam keadaan yang penuh kebahagiaan. Jika ditatap setiap wajah di dalam gambar di atas, semua menguntum senyuman yang sukar ditafsirkan. Antara kesyukuran dan keharuan, antara kebahagiaan dan kegembiraan. Semuanya menyatakan ketidakpercayaan atas apa yang berlaku. Seolah-olah berada dalam mimpi... Aaahhh... Sungguh ia perasaan yang sukar digambarkan.
Air mata saya sering berguguran tika mengenangkan anugerah Allah ini, tidak tahu bagaimana ingin saya ungkapkan perasaan saya. Begitu besar nikmat yang Allah berikan kepada kami. Betapa hebat kurniaan Allah ini... Adakah akan ada lagi peluang sebegini, hanya Allah saja yang tahu, tetapi saya yakin, setiap orang dari kami pasti menanti-nantikan saat begini berulang kembali...
Indahnya jika perpisahan tidak pernah terjadi
Namun apakan daya
Ini semua sudah Takdir Ilahi
Walau apapun, kami tetap mensyukuri
Kerana kami tahu bahawa Engkaulah yang Maha Mengetahui
Hikmahnya setiap apa yang telah dianugerahi...
Wahai Tuhan
satukanlah kami
dalam hidup yang diredhai
dalam cinta yang diberkati...

1 comment:

Ukhti Salmi said...

Pengantin baru dapat cuti berapa hari bos? :)