14 November 2010

Rasululllah umpama bulan

Insya Allah mulai dari hari ini, saya akan memasukkan bahan-bahan tentang Rasulullah. Saya namakan siri ini sebagai  "Saya Sayang Rasul, Saya Ikut Rasul".  Siri ini akan menggunakan bahasa yang mudah agar kita boleh mengajarkannya atau membacanya semula kepada anak-anak kita. Di dalam menulis bahan-bahan ini, saya banyak merujuk kepada buku-buku yang muktabar seperti :


1. Syamail Muhammad S.A.W

2. Al-Raheeq Al-Makhtum

3. Ajarkan anak-anakmu cintakan Rasulullah S.A.W

Mari kita bersama-sama AJARKAN ANAK-ANAK KITA CINTAKAN RASULULLAH. Biar Rasulullah menjadi idola mereka, biar Rasulullah menjadi ikutan mereka kerana Rasulullah adalah sebaik-baik contoh tauladan.

Mudah-mudahan usaha yang sedikit ini akan dinilai oleh Allah sebagai amal soleh dan saya memohon taufik dan inayah daripada Allah di dalam meneruskan usaha-usaha ini. Doakan saya, jika ada kesilapan atau cadangan, saya amat mengalu-alukannya.

Selamat membaca dan menyampaikannya semula kepada anak-anak, anak-anak murid, anak-anak saudara, anak-anak jiran atau kepada sesiapa sahaja yang dirasakan sesuai…

Terimalah entry yang pertama ini



Rasulullah umpama Bulan

Rasulullah adalah seorang manusia yang sangat sempurna kejadiannya. Allah menciptakan Rasulullah dengan begitu sempurna. Rasulullah sangat tampan orangnya.


Rasulullah tidak terlalu tinggi dan tidaklah terlalu pendek. Rambut Rasulullah pula ikal, tidak kerinting dan tidak pula terlalu lurus, bahkan rambut rasulullah sentiasa disikat rapi. Rasulullah tidak gemuk, dan wajah beliau tidak terlalu bulat. Kulit Rasulullah pula putih kemerah-merahan.


Rasulullah mempunyai mata yang hitam pekat, bulu matanya lentik, mata Rasulullah sangat cantik!


Rasulullah juga seperti bulan purnama, bahkan lebih indah lagi! Masya Allah!


Pendek kata, Rasulullah sangat tampan! Tidak ada orang yang boleh menandingi keindahan paras rupa Rasulullah.


Rindu betul untuk bertemu Rasulullah…


Ya Allah, muliakanlah kami dengan kecintaan kepada Rasulullah, kekalkanlah kami dengan Nabi yang mulia ini, semoga kami bahagia mendapat syafaat darinya, kemudian kami dapat bertemu dengan Rasulullah di akhirat kelak. Amin Ya Rabbal Alamin…

No comments: