23 February 2009

Ya Allah, tunjukilah daku

Membaca beberapa blog pagi ini membuatkan saya mula berfikir semula tentang kehidupan yang saya lalui kini. Melalui rutin yang sama setiap hari, benar-banar membosankan saya. saya mula berfikir apa yang harus saya lakukan. Namun bila ditimbang-timbang semula, mampukah saya melakukan sesuatu yang lain, sedangkan tugas-tugas yang sedia menanti pun sudah cukup melelahkan.

Kalau ikutkan hati memang saya ada beberapa perkara yang ingin saya lakukan (yang dah lama dirancang tetapi hingga sekarang belum menjadi kenyataan). Tapi mampukah saya memikul satu lagi beban yang saya cipta sendiri. Kerana jika saya sudah melangkah, maka saya tidak akan berpatah semula... Mmm sungguh ia satu keputusan yang perlu saya fikir dan renungkan implikasinya. Saya juga perlu solat istikharah dahulu agar apa jua keputusannya nanti mudah-mudahan ia akan memberi manfaat kepada orang disekeliling saya dan yang paling penting semoga akan memberi manfaat kepada Islam yang amat saya cintai.

Ya Allah, berilah petunjuk kepada hambaMu yang lemah ini. Dan jika ia baik untuk Islam, maka ku minta hidayah dariMu untuk melaksanakannya. Amin...

No comments: