22 February 2009

Izinkan kami

Rezeki yang datang tidak disangka-sangka telah menolak saya dan suami untuk bertamu di rumah Allah. Walaupun ia masih dalam perancangan, namun jauh disudut hati saya amat mengharapkan agar impian saya sejak sekian lama ini akan terlaksana.

Sebelum saya mengandungkan anak yang kedua ini (yang sekarang ini baru tujuh belas minggu di dalam kandungan) saya pernah berkata kepada suami : "kalau saya tak pregnant jugak dalam tahun ni, saya nak p umrah." Suami yang memahami gelodak jiwa saya hanya mengiyakannya.

Namun kuasa Allah mengatasi segalanya, hanya beberapa hari sahaja lagi saya akan menjalani x-ray ke atas tiup fallopian saya, saya disahkan hamil. Kesyukuran yang tidak terhingga saya rafa'kan ke hadhrat Allah kerana saya tidak perlu melalui proses yang menyakitkan itu.

Mungkin memang rezeki baby untuk pergi umrah bersama saya dan suami kali ini... dan mungkin juga kerana baby ini Allah murahkan rezeki kami. Semenjak kami nekad untuk pergi umrah, saya seringkali berdoa kepada Allah, moga Allah akan mengizinkan kami berkunjung ke baitullah dan berkunjung ke makam Rasulullah yang sangat kami rindui...

Ya Allah izinkan kami menjadi tamu di rumah Mu. Izinkan kami menjejakkan kaki ke tanah suci Mu... amin Ya Rabbal Alamin...

No comments: