06 January 2012

Engkau pakaian terindah buatku





Suamiku,
Engkau pakaian yang terindah buatku
Melindungi aibku 
Melindungi maruahku


Tatkala aku kedinginan 
Engkau hangatkanku dengan ayat-ayat cinta dari Tuhan
Tatkala aku kehangatan
Engkau sejukkan daku dengan siraman keimanan
Tatkala aku keresahan
Engkau menyelimutiku dengan ketenangan tutur hikmah berbaur ketaqwaan


Engkau pakaian yang terindah buatku
Mendorong aku untuk menjadi  indah dengan akhlak Rasulullah
Mendorongku untuk menjadi indah dengan sifat-sifat mahmudah


Kadangkala terbuka jua keburukan dan kejelekan dalam tingkah laku dan pertuturanku
Engkau tidak pernah jemu untuk terus menampal koyak-koyak mazmumah itu


Suamiku, 
Engkau pakaian kecintaanku demi menggapai redha dari Rabbul Izzati
terasa dihargai bila engkau menyaluti jiwa ku dengan kasih insani
Menyempurnakan fitrah ciptaan ilahi


Suamiku,
Engkau pakaian terindah buatku
Aku juga akan cuba untuk menjadi pakaian tercantik buatmu
Biarpun hujan akan membasahi kita
Biarpun terik mentari akan memeritkan kita
Moga kita terus setia 
Moga kita akan terus bersama
Di bawah lembayung kasih sayang dariNya


Selamat Hari Lahir yang ke 33
Dan selamat hari lahir yang ke 8 yang kita sambut bersama walaupun diriku selalu lupa...

4 comments:

cik epal said...

mabeles la sajak ni kak syifa'...
nnt bile smpai turn sy bleh la copy paste.. =P

ummuhumaira said...

cik epal

silakan... no problem! hehe..

Cikgu Aini said...

MasyaAllah, hebatnye kuasa cinta anugerah Allah!.. Pandai akak berpuisi...

hafeza said...

minta izin copy sajak ni ya ... best sgt...