02 June 2010

Ingatkan migrain, rupa-rupanya...

Masya Allah...

Lama betul saya tak mencoret apa-apa dalam blog ini. Di dalam hati meronta-ronta nak menulis, tetapi apakan daya, keadaan agak tidak mengizinkan.

Setiap kali saya menghadap laptop, mata akan mula berdenyut-denyut, kemudian saya akan diserang sakit kepala.

Pada mulanya saya ingatkan saya migrain, rupa-rupanya saya ada masalah rabun silau. Menurut pakar optometris, rabun silau ini menyebabkan kita sangat sensitif kepada cahaya. Pendedahan kepada cahaya akan mengganggu saraf, dan inilah yang menyebabkan kita akan sakit kepala.

Begitu rupanya, saya dinasihatkan untuk membuat kaca mata, tetapi memandangkan saya tidak suka memakainya. Saya cuba dulu cara alternatif.

Harap-harap ia akan membantu mengurangkan masalah rabun silau saya. Dan seterusnya saya dapat aktifkan kembali blog saya yang dah lama suram dan sepi.

Moral of the story, kalau sakit kepala, jangan cepat-cepat telan panadol. Cuba periksa mata, mungkin mata anda yang menyebabkan anda diserang sakit kepala...

No comments: